Generarea desenului 2D, în Fusion 360
Unitatea de învăţământ: Liceul Tehnologic "Paul Dimo"
Domeniul de pregătire profesională: ELECTRONICĂ-AUTOMATIZĂRI
Calificarea profesională: Tehnician operator tehnică de calcul
Clasa: a XII-a A
Modulul: CDL. Modelarea și imprimarea 3D
Nr. de ore/an: 58 ore – 29 săptămâni
Nr. ore/săptămână din care: 2 / săptămână.
An şcolar: 2022-2023
Cadru didactic: Victoriu Angela
Tema: Generarea desenului 2D, în Fusion 360
Tip de activitate: de laborator tehnologic

Activitate realizată prin metoda: lucrare
de laborator.
Scurtă descriere a metodei:
Prin desfășurarea de activități de laborator, elevii își formează priceperi și deprinderi de lucru necesare pentru viață și pentru activitatea profesională, își dezvoltă abilitățile de cooperare și de lucru în echipă. Se pun la dispoziția fiecărui grup (pereche) resursele materiale și se formulează cerințele.
Elevii rezolvă sarcinile de lucru, ceea ce se concretizează prin desenele 2D obținute de ei prin generarea pe baza solidelor 3D. La sfârșitul activității, conform timpului alocat, fiecare pereche își prezintă lucrarea. Profesorul apreciază corectitudinea desenelor și formulează o concluzie finală.
Mod de organizare a activității/a clasei:
Frontal – la transmiterea de noi cunoștințe
Individual – rezolvarea sarcinilor de reprezentare a desenului 2D al Piesei 24.f
Perechi - reprezentarea desenului 2D pentru Piesa 35 și Piesa 42
Resurse materiale:
Laptop-uri, video-proiector, software: Fusion 360, fișe de lucru
Durată: 50 minute
Modalitatea de aplicarea metodei pentru conținutul ales:
Etape de lucru:
- Transmiterea de noi cunoștințe și formarea de deprinderi
· Profesorul explică modul de lucru în interfața Drawing
Identificarea instrumentelor necesare pentru operațiile specifice realizării complete a desenului 2D
Elevii urmăresc explicațiile
· Profesorul demonstrează cum se pot genera proiecțiile 2D din solidul 3D
Stabilirea numărului optim de proiecții necesare pentru o piesă. Reprezentarea proiecțiilor instrumentele
- Base View – vederea principală
- Projected View - proiecții
- Section View – traseu de secționare
- Detail View – detalii pentru zonele prea mici
Clasificarea fețelor și muchiilor unei piese:
- Visible Edges – muchii vizibile
- Visible Edges and Hidden Edges - muchii vizibile și muchii ascunse
- Shaded – umbrită
- Shaded with Hidden Edges – umbrită cu muchii ascunse
Elevii generează proiecțiile 2D, pornind de la solidul 3D
· Profesorul alege scării de
reprezentare a proiecțiilor 2D
Clasificarea scărilor de reprezentare: scări de mărire, scări de micșorare și reprezentare în mărime naturală.
Scalarea obiectelor 2D și alegerea formatului de hărtie pe care va fi reprezentat desenul.
Elevii editează vederile, stabilind scara de reprezentare indicată.
· Profesorul demonstrează schimbarea modului de vizualizare a vederilor 2D
Vizualizarea piesei cu ajutorul tripodului de referință. Schimbarea direcției din care e privită piesa. Analiza proiecțiilor și alegerea pentru reprezentare a acelor proiecții care dau mai multe informații despre piesă.
Elevii exersează utilizarea tripodului de referință.
· Profesorul trasează secțiuni prin piesă
Se vor stabili secțiunile necesare, după gradul de complexitate al piesei.
Exersarea tehnicilor de generare a traseului de secțiune, folosind grips-urile importante (capetele segmentelor, mijloace acestora, centrele cercurilor).
Exploatarea elementelor unei secțiuni:
- Vederea principală
- Traseul de secționare
- Linie de îndoire
- Linie de capăt
- Săgeată de direcție
- Identificator
- Vizualizare secțiune
- Etichetă secțiune
Elevii exersează secționarea piesei.
· Profesorul demonstrează și
explică cotarea desenului 2D
Utilizarea instrumentelor adecvate de cotare.
Înscrierea corectă a simbolurilor, adnotărilor, tratamentelor și toleranțelor pe desen.
Editarea cotelor.
Respectarea regulilor de cotare specifice desenului tehnic.
Elevii cotează desenul 2D al piesei.
· Profesorul explică exportarea
desenului de execuție
Exportarea desenului în formatele următoare: pdf, dwg, dxf, cvs .
Elevii exportă desenul 2D al piesei, în format pdf.
- Planificarea individuală a muncii, prin prezentarea de către profesor a obiectivelor lecției și distribuirea sarcinilor de lucru și a responsabilităților, respectiv cunoașterea de către elevi a scopului lucrării și a pașilor ce urmează a fi parcurși.
- Împărțirea clasei în perechi.
- Efectuarea propriu-zisă a lucrării de laborator:
- elevii primesc modelele solide (3D ) ale pieselor și fișele de lucru cu desenele 2D în format electronic
- studiază materialele primite și realizează desenele 2D.
- Verificarea lucrării executate: se fac observații și se prezintă concluziile privind rezultatele obținute de elevi. Este analizat modul de rezolvare a sarcinilor de lucru, se fac aprecieri asupra participării elevilor la activitate.
Referințe web/bibliografie:
- Constantin Stăncescu, Corneliu Pârvu, Cristian Doicin, Ovidiu Cojocariu, "Album de proiectare 3D", Editura Fast, București, 2007
- https://www.youtube.com/c/MariusCAD
- https://help.autodesk.com/view/fusion360/ENU/?guid=DWG-CREATE-DIMENSION
- https://help.autodesk.com/view/fusion360/ENU/?guid=GUID-1C665B4D-7BF7-4FDF-98B0-AA7EE12B5AC2
FIȘĂ DE LUCRU nr. 1


FIȘĂ DE LUCRU nr. 2


FIȘĂ DE LUCRU nr. 3

